مقالات سوله سازی

مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد

مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد
The stage of construction of industrial sheds from zero to one hundred - مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد

مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد

 

 

سوله سازی سازه مهمی است که در سال های اخیر در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. نیاز به مکانی سرپوشیده با امکانات لازم برای انجام کارهای مختلف صنعتی، نظامی، ورزشی و بسیاری دیگر، ساخت سوله را به صنعتی پر رونق و پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل کرده است.در عین حال اجرای بهینه تمامی مراحل برای دستیابی به نتایج مطلوب، بخش مهمی از این فرآیند است که همه روزه در پروژه های دنیا انجام می شود.

اولین قدم در ساخت سوله، تعیین هدف از ساخت سوله است. ممکن است برخی افراد دقیقاً بدانند که هدفشان از ساخت سوله چیست، اما برخی دیگر از جزئیات کار اطلاعی ندارند و نمی دانند.عناصر زیادی وجود دارند که یک سوله را تشکیل می دهند، بنابراین قبل از شروع، مهم است که بدانید به چه چیزی نیاز دارید و چگونه از سوله استفاده خواهید کرد. اینجاست که مرحله هدف گذاری را درست می گیرید.

ابتدا تصمیم بگیرید که سوله را برای چه می سازید و در آینده چگونه از آن استفاده می شود. به این ترتیب می دانید که آیا قصد دارید یک سوله کوچک بسازید یا باید یک سوله بزرگ بسازید، آیا قصد دارید بعداً آن را گسترش دهید یا خیر؟ زیرا گسترش سوله پس از ساخت امکان پذیر نخواهد بود.عواملی مانند تعداد سوله، عرض سوله و تعداد دیوارهای سوله از عوامل مهمی هستند که ابتدا باید مورد بحث قرار گیرند.

به این ترتیب سرمایه گذاری شما در خطر نیست. برنامه ریزی دقیق و توجه به جزییات از قبل به شما اطمینان می دهد که سوله عالی دارید.

مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد به صورت کامل در سوله کار درمرحله اول جانمایی محل احداث سوله و نوع کاربری را مشخص می کنیم.

بعد طبق خواسته کارفرما و مجوز طرح پیشنهادی آن مجموعه کارهای اولیه پروژه و استارت می زنیم.

ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد - مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد

مرحله طراحی نقشه های فونداسیون و سازه ساخت سوله های صنعتی

مرحله دوم طراحی نقشه های فونداسیون و سازه می باشد. که بعد از جانمایی سوله و ساختمان اداری و ارتفاع سالن توسط پیمانکار طی صورتجلسه تحویل مهندسین محاسب می گردد و بعد از طراحی و تأیید نقشه ها برای شروع کار تحویل پیمانکار می شود. دراین مرحله صورتجلسه ای بین پیمانکار و کارفرما برای تحویل زمین و شروع کار تنظیم می گردد.

برای شروع کار باید تجهیزکارگاه انجام دهیم. یعنی کلیه لوازم مورد نیاز اجرایی را فراهم کنیم(کانکس، آب ، برق)

برای اجرای فونداسوین یک زمین مسطح و مستحکم نیاز داریم که با دوربین نقشه برداری تراز تمام نقاط زمین را نشان گذاری می کنیم و طبق نقشه پی کنی یا قالب بندی را شروع می کنیم شایان ذکر است که ابعاد قالبهاباید طبق نقشه و دقیق جاگذاری شود که درشناژها به مشکل نخوریم و درمرحله بعد اجرای بتن مگر که باید بصورت دقیق و تراز انجام شود و بعد از اجرای مگر مرحله آلماتوربندی وفونداسیون است که طبق نقشه میلگردهای طولی و سبدی ها و خاموت ها بصورت درست و درجای خود و درروی اسپانسرها قرار می گیرد و بعدکه از جای دقیق آلماتورها مطمئن شدیم  مرحله بولت گذاری را باید با دوربین نقشه بردار بصورت صحیح انجام دهیم تا قسمتهای خم بولت کاملا داخل بتن درگیر شود ودرمرحله آخر اجرای بتن 350 عیار است این مرحله بسیار مهم است که باید دقت کنیم که پمپ بتن جانمایی بولت ها را تغییر ندهد و بعد از ماله کشیدن سطح بتن و تمیز کردن شناژها مرحله بتن ریزی به پایان می رسد ضمنا 28 روز تا 30 روز زمان خشک شدن بتن است که در10روز اولیه  آب دادن به بتن خیلی به استحکام آن کمک می کند.

مرحله ساخت و نصب اسکلت سوله عبارت از تهیه آهن آلات و تحویل صورت برش طبق نقشه به برش کار است و بعد از برشکاری و حمل ورق به کارخانه مرحله ساخت شروع می شود در این مرحله ساخت دقت و سرعت عمل حرف اول را میزند بعلت پیچ و مهره ای بودن سازه سوله شیبهای سر ستونها و فریمها درچند مرحله باید بررسی وموردبازبینی واندازه گیری قرار گیرد که در سر پروژه در زمان نصب به مشکل نخوریم وبعد ازمونتاژ و جوشکاری مرحله رنگ آمیزی و زد زنگ می باشد که باید به صورت دقیق انجام شود که در آینده آب در سطح فلز نفوز نکند و موجب پوسدگی سازه فلزی نشودو مرحله بعد بارگیری وحمل کلیه قطعات  به محل ساختن  سوله می باشد.

حتما بخوانید:  ساخت سوله صنعتی

نصب اسکلت سوله های صنعتی

نصب اسکلت سوله در این مرحله باید از نصاب های حرفه ای و کار بلد استفاده شود که در آخر کار بتوانند کار اصولی تحویل دهند. در این مرحله باید ستونها وفریمها شاغول باشد یعنی در یک خط قرار بگیردوفلنچها باید به صورتی جفت شود که در یک سطح باشند وضدهای سقف در یک ردیف و دریک سطح قرار گرفته باشد.که برای نصب پوشش سقف به مشکل نخوریم و بعد از نصب اسکلت و کنترل بادبندها به میل مهارها وکلیه قطعات فلزی نصب شده وارد مرحله بعد می شویم.

اسکلت سوله های صنعتی - مرحله ساخت سوله های صنعتی از صفر تا صد

مرحله بعد پوشش سقف است که بستگی به نوع کاربری سوله دارد که در صورت بهداشتی بودن آن در پانل از نوع مرغوب استفاده می شود در بعضی از مجوزها ورق گالوانیزه باتوری و پشم شیشه و کارتن پلاست استفاده می شود اما دراکثر سالن ها به صورت انبار و یا تولید غیر بهداشتی می باشند ورق کرکره گالوانیزه با توری فابریک و پشم شیشه فویلدار استفاده می شود که بصورت اورلب و با فاصله 90 سانتی به ضدهاپیچ می شود شایان ذکر است بعد از نصب، پیمان کار موظف است کلیه اتصالات پوشش سقف را مورد بررسی قرار دهد که صورت بروز باد و طوفان شدیدباعث کنده شدن ورق های سقف ووارد شدن خسارت به کار فرما نشود.

در این مرحله نوبت به دیوار کشی میرسد. همان طورکه در مرحله قبل نوع کاربری، نوع جنس مصرفی را مشخص می کرد در این مرحله هم سوله بهداشتی از نوع پانل 5سانتی یا دیوار آجر نما 35 سانتی از داخل سالن انجام میشود و در سوله غیر بهداشتی از بلوک با پلاسترسیمان و یا آجرنما استفاده می شود که در 50 سانت کرسی چینی دیوار بعد از قیر و گونی و مطمئن شدن از نفوذ آب دور تا دور سالن سنگ لاشتر اجرا می گردد.

مرحله بعد کف سازی و اجرای بتن می باشد که بستگی به نوع فعالیت و جانمایی دستگاه ها دارد که شامل زیر سازی و تراز با دوربین و بعد از نشان گذاری مخروط ریزی بصورت دقیق می باشد در این مرحله حرف اول را دقت می زند به آن دلیل که تراز کف اگر بالا و پایین باشدآب شستشوی سالن پخش شده و به داخل فاضلاب هدایت نمی شود و ضمناً کمپک کف سالن باید از تراکم 100 استفاده شودکه باعث نشست سالن و واردشدن خسارت مالی به کارفرما و دستگاه های موجود در کارخانه نشود بتن کف از دو نوع مسلح و ساده تشکیل شده که در سوله هایی که دستگاه های سبک و حالت انبار ساده می باشند از بتن ساده استفاده می شود و در سوله هایی که دستگاه های سنگین و لیفتراک صنعتی رفت وآمد دارند را بتن مسلح که از نوع میلگرد 10میل شبکه ای می باشداستفاده می شود.

درب و پنجره اگر بخواهیم بطور اصولی در مورد آن صحبت کنیم کار جداسازی فضای داخلی را از خارجی انجام می دهد که انواع مختلفی دارد و به سلیقه کارفرما ساخته می شود و ابعاد آن باید طوری باشد که برای بارگیری و تخلیه ماشین سنگین تمام اصول رعایت شود و پنجره ها که عملاً کار تهویه هوا و ورود نور به سوله را تامین می کند.

Get updates and learn from the best

خرید سوله در تهران
مقالات سوله سازی

خرید سوله

خرید سوله در تهران خرید سوله : کارگاه ها و مراکز نگهداری از انواع و اقسام می توانند با خرید

بچه سوله
مقالات سوله سازی

سفارش و طراحی بچه سوله

 بچه سوله بچه سوله : سوله سازی یکی از مهم ترین و بهترین روش ها برای ساخت فضاهای بزرگ برای